Educaţie

Trei eleve au fost premiate pentru ideea de a transforma pet-urile în bijuterii

Sursa foto: www.auntpeaches.com

Trei fete au dezvoltat o afacere inedită cu care au și câștigat un concurs de start-up-uri. Ideea elevelor este aceea de a folosi sticle de plastic ca material primar pentru a crea brățări, cercei sau lănțișoare.

Scris de 
 pe data 
17 iunie, 2018

Antonia Andrașoni, Raluca Drgonici și Astrid Frâncu sunt colege la Liceul „Avram Iancu” din Cluj, iar ideea lor de afacere a câștigat anul acesta primul concurs de start-up-uri din România, dedicat elevilor de liceu, organizat de iXperiment, scrie Mediafax.

Împreună cu colegele mele de clasă am format echipa Kaarma şi am pus bazele unei afaceri prin care ne-am propus să transformăm PET-urile care poluează râurile în accesorii vestimentare din plastic”, a declarat pentru Mediafax Astrid Frâncu.

Totodată, cele trei fete s-au gândit și la dezvoltarea unei platforme online destinată vânzării bijuteriilor, însă susțin că ideea de a face bani din această afacere este departe de gândurile lor.

Ne-am dat seama că ecosistemul din ţara noastră are mult de suferit din cauza poluării, mai ales din cauza PET-urilor care plutesc pe râurile de la noi şi se adună pe maluri, astfel că ne-am gândit la o soluţie. Vom înfiinţa şi un magazin online în care să ne vindem produsele care vor fi create de noi.

Nu am făcut acest proiect pentru a câştiga bani, ci vrem să încurajăm oamenii să recicleze şi să protejăm mediul cât de mult putem”, a completat Astrid.

De asemenea, eleva a precizat că urmează a fi lasată o acțiune de strângere de fonduri pentru dezvoltarea afacerii cu pet-uri, ulterior fiind cumpărată şi o imprimantă 3D cu care se vor realiza accesoriile din plastic.

Cele trei adolescente fac antreprenoriat după cursurile şcolare şi vor să continue afacerea şi după ce vor deveni studente.

Aceasta este noua generaţie de antreprenori, copiii având o creativitate puternică care poate fi fructificată. Sunt elevi dimineaţa şi antreprenori seara. În finala competiţiei au intrat 9 proiecte de afaceri prezentate de echipe de liceeni clujeni din clasele a IX-a – a XII-a.

Domeniile de activitate ale start-up-urilor prezentate au fost diverse. Toate echipele vor fi susţinute mai departe în dezvoltarea afacerilor lor”, a subliniat organizatorul concursului iXperiment, Marius Mariş.

Totodată, organizatorul a precizat că, prin intermediul concursului, educația antreprenorială este adusă în atenșia elevilor sub forma unui curriculum adaptat nevoilor lor prin metode nonfomale.

 

Actualitate