Starea proastă a drumurilor din România crește prețul produselor din magazine
În opinia reprezentanților firmelor de transport, românii nu plătesc în plus calitatea produselor cumpărate, ci livrarea, călătoria greoaie și lungă, cauzată de situația precară a drumurilor din România.
Potrivit reprezentanților firmelor de transport, prețurile din magazine ar putea fi cu până la 20% mai mici, dacă autoturismele cu care se transportă marfa către magazine ar putea circula cu o viteză mai mare și nu ar mai necesita reparații atât de des, scrie Digi24.
„Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini. În situaţia în care eu am 48, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil, 17 camioane incarcate cu marfă”, a explicat transportatorul Ion Lixandru.
Soluţia ar fi, constată transportatorii, construcţia de drumuri moderne, dar proiectele de investiţii sunt încetinite din diverse motive ce țin de organizare, așa cum este cazul drumului ce leagă Aeroportul Otopeni de Autostrada Bucureşti-Ploieşti pentru care nu a fost desemnat nici până acum un constructor, în condițiile în care licitatia a fost lansată în decembrie 2016.
Transportatorii cer şi urgentarea unor proiecte importante precum cel al autostrăzilor Sibiu-Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. De altfel, acestea, alături de drumul expres dintre Craiova şi Piteşti sunt cerute insistent şi de investitori.
„De spus ne-au spus toți, toate guvernele, facem kilometri, inaugurăm… Suntem deja la aproape 30 de ani de la trecerea la democrație și ce vedem? 570 de km de autostradă realizați în atâția ani”, spune un alt transportator, Decebal Popescu.
România are în acest moment mai puțin de 750 de kilometri de autostradă, ministrul Transportului, Lucian Șova, afirmând în luna februarie că în acest an efectivul de autostradă se va mări cu aproximativ 60 de kilometri, însă deocamdată nu s-a realizat nimic.
Soluția posibilă propusă de transportatori este creșterea limitei de viteză în localitate la 70 de kilometri/oră pe drumurile cu două benzi pe sens şi plantarea de separatoare mediane pe respectivele sectoare, așa cum se întâmplă în cazul drumului dintre Bucureşti şi Giurgiu.
- autostrazi
- preturi mai mari
- transport marfa