Educaţie

Școală on-line în săptămâna 10-14 ianuarie. Solicitarea, transmisă către Min.Educației de către Federația Părinților

Federația Părinților solicită Ministerului Educației ca în săptămâna 10-14 ianuarie cursurile pentru învățământul preuniversitar să se desfășoare doar în sistem on-line, în condițiile în care școlile nu vor avea la dispoziție, săptămâna viitoare, testele de salivă pentru depistarea infecțiilor cu COVID.

Scris de 
 pe data 
7 ianuarie, 2022

Mai mult, părinții susțin că oricum săptămâna viitoare este dedicată exclusiv încheierii mediilor și situațiilor școlare la sfârșit de semestru I, iar elevii nu vor pierde materie sau din orele de predare.

„În vederea stoparii focarelor din vacanta si pentru a oferi un ragaz autoritatilor pentru a pregati eficient functionarea scolilor cu prezenta fizica, inclusiv procedura de testare eficienta, cerem Ministerului Educatiei trecerea cursurilor in online sincron in ultima saptamana a semestrului I (10-14 ianuarie 2022)”, se arată în comunicatul de presă, preluat de portalinvatamant.ro.

Comunicatul Federației Părinților și Aparținătorilor Legali: 

„Din 10 ianuarie toti elevii ar trebui sa revina in banci, dupa o perioada de mobilitate crescuta, in timp ce cazurile zilnice cresc intr-un ritm accelerat. În ciuda faptului ca valul 5 a debutat, iar tuplina Omicron prezinta risc suplimentar pentru copii, Guvernul Romaniei nu ia nicio masura de preventie in scoli.

Tarile care au ales sa inceapa scoala cu prezenta fizica au sporit numarul de teste efectuate elevilor sau au instituit lockdown total pe o perioada limitata de timp pentru a stinge focarele de grup dupa petrecerile de Sarbatori. In schimb, noi suntem anuntati ca nu se va mai testa deloc(!!!) saptamana viitoare si nici alte restrictii nu se impun la nivel national. 

Dupa 2 ani de pandemie, pare ca sanatatea publica este dusa in derizoriu, iar masurile anuntate pentru inceperea scolii sunt de-a dreptul hilare de tipul ‘deschideti geamurile in clasa’. Nu consideram ca era nevoie de o pandemie pentru a aerisi o incapere sau a ne spala pe maini. Ne intrebam ce mai urmeaza in urma acestor ‘mari sedinte’ de Guvern? Sa ne spuna ca spalatul pe dinti este necesar?! Ne cerem scuze pentru tonul sarcastic dintr-un comunicat oficial, dar ne aliniem acestui mod pueril de a trata sanatatea copiilor nostri. 

Specialistii din domeniul medical avertizeaza ca inceperea cursurilor cu prezenta fizica accelereaza masiv transmiterea intracomunitara, scoala fiind un vector de transmitere, cu atat mai mult in lipsa testarii si recomanda un minim de o saptamana de predare online dat fiind faptul ca autoritatile abilitate se dovedesc inca o data total nepregatite pentru a gestiona situatia actuala.

In ceea ce priveste Ministerul Educatiei, ii solicitam ferm sa se retraga din deciziile de sanatate publica si sa se concentreze pe a livra de urgenta(dupa 2 ani!) dispozitivele necesare in mediul rural si mediile defavorizate. Ministerul Educatiei trebuie sa lase deoparte pareri de ordin personal, precum si atasamentul de o „normalitate” care nu mai exista si sa se alinieze tarilor membre U.E. unde educatia nu se mai desfasoara ca in 2019.

Asa cum recomanda Romaniei si Comisia Europeana, tranzitia pe perioade limitate de timp catre metodele alternative de predare: online sincron, hibrid, invatare mixta(blended learning) trebuie sa fie facila si utilizata ori de cate ori contextul pandemic o impune. 

In vederea stoparii focarelor din vacanta si pentru a oferi un ragaz autoritatilor pentru a pregati eficient functionarea scolilor cu prezenta fizica, inclusiv procedura de testare eficienta, cerem Ministerului Educatiei trecerea cursurilor in online sincron in ultima saptamana a semestrului I (10-14 ianuarie 2022).

 Pentru a evita problemele ce deriva din lipsa de predictibilitate pentru familiile cu prescolari sau scolari in ciclul primar care necesita supraveghere din partea parintilor, se poate implementa modelul Austriei utilizat la debutul valului Omicron: unitatile de invatamant raman deschise pentru prescolari si ciclul primar, dar decizia de a se prezenta fizic la scoala sau de a urma cursurile online apartine familiei. 

Mentionam faptul ca nu exista niciun dezavantaj din punct de vedere educational, ultima saptamana a semestrului fiind dedicata feedback-ului legat de teze, teste sau proiecte, incheierii mediilor si altor activitati de ordin administrativ dat fiind faptul ca se trece direct in semestrul II, cum ar fi: transferurile scolare, mandatele noilor directori ce necesita alte incadrari la clasa, alte orare, precum si consiliile profesorale. Scopul acum ar trebui sa fie incetinirea pe cat posibil a valului 5 si pregatirea efcienta a scolii cu prezenta fizica astfel incat etapele de predare si consolidare ale procesului educational din semestrului 2 sa nu mai fie afectate ca in semestrul I.

 In ceea ce priveste Ministerul Sanatatii, solicitam domnului ministru al sanatatii Alexandru Rafila, in calitatea sa de specialist in domeniul medical si reprezentant OMS, sa se alature demersului nostru. Pentru educatie exista solutii de a se adapta contextului actual, nu sanatatea elevilor trebuie sa se adapteze educatiei. Singurul criteriu de functionare al scolilor: 60% angajati din unitatile de invatamant vaccinati nu este recunoscut ca fiind aprobat de Ministerul Sanatatii, INSP sau CNSU conform raspunsurilor acestora in baza legii 544/2001 si solicitam revizuirea acestuia. ‘Turma’ scolii include preponderent elevii, astfel incat acest criteriu a fost eronat implementat de Ministerul Educatiei.

De asemenea, nu exista date legat de procentul de vaccinare cu booster al cadrelor didactice, vaccinarea din februarie-martie 2021 nu mai este in mod sigur eficienta. Reamintim ca tarile care au ales prezenta fizica au ajuns deja la un procent mare de vaccinati cu doza booster la nivel national”

Actualitate