Constanța

Reacții dure la adresa McDonald’s după publicarea unui anunț de angajare pentru Constanța. „Mincinoși și nesimțiți! Să trăiască șefii cu banii ăștia“

De curând, McDonalds România a lansat pe Facebook o campanie de angajări pentru Constanța. Atragerea candidaților este făcută prin afișarea unui salariu BRUT de 2.500 de lei, fără a fi menționat și salariul NET (banii în mână). Postarea a stârnit un val de reacții, atât din partea unor foști angajați, cât și a constănțenilor care, din postura de clienți, au observat modul în care sunt tratați aceștia.

Scris de 
 pe data 
21 mai, 2018

Nu sunt puține glumele despre fast food-urile din România în care ajung să lucreze foarte mulți tineri absolvenți de studii superioare. Realitatea însă este mult mai dură și reflectă stadiul economic și nivelul de trai scăzut, ce îi forțează pe tineri să aleagă job-uri solicitante și, conform opiniei publice, foarte prost plătite.

Lanțul de restaurante McDonald’s România a publicat pe Facebook, printr-o postare sponsorizată, un anunț de angajări pentru zona Constanța. Potențialii candidați sunt ademeniți prin afișarea unui salariu brut de 2.500 de lei, traininguri și program flexibil.

Reacțiile nu au îtârziat să apară. Sute de constănțeni au postat comentarii în care critică pachetul salarial oferit de corporație, acuzând că afișarea unui salariu brut este echivalentul unei campanii mincinoase de atragere de noi angajați.

Un calcul ne arată că la un venit brut de 2.500 de lei, din care scădem contribuția de pensii (625 lei), contribuția la sănătate (250 lei), impozitul (128 lei), un angajat rămâne cu un salariu net, banii în mână, de 1.497 de lei.

Foști angajați spun că aceiași oameni care încasează banii la casele de marcat și servesc mâncarea clienților, au ca sarcină de serviciu să facă și curat în veceurile restaurantelor.

Pentru McDonald’s, angajaţii şi clienţii sunt cei mai importanţi, ei stau la baza tuturor activităţilor pe care le desfăşurăm. Fiecare dintre cei 4.500 de angajaţi este o parte importantă din tot ceea ce înseamnă business-ul McDonald’s în România, iar pentru noi este o prioritate recompensarea muncii şi a performanţei lor. În 2017 şi 2018, pe baza unei performanţe foarte bune a angajaţilor şi a companiei, am crescut salariile angajaţilor cu 15% în 2017 şi cu 8% la începutul lui 2018”, declara, la începutul acestui an, Daniel Boaje, director general Premier Restaurants România (compania care deține franciza McDonald’s pe România) pentru News.ro.

 

Actualitate