Constanța

Reacția Mega Image despre etichetele greșite și promoțiile expirate depistate de inspectorii OPC

Foto: Facebook / Mega Image Romania

Reprezentanții lanțului de supermarketuri Mega Image au transmis un punct de vedere oficial cu privire la constatările făcute în urma controalelor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC).

Scris de 
 pe data 
10 ianuarie, 2019

CJPC a informat că în urma unor controale făcute pe 8 ianuarie 2019 în mai multe magazine din lanțul de supermarketuri Mega Image, au constatat o serie de nereguli, printre care „promoţii expirate, traduceri incomplete, informaţii înşelătoare, lipsa informaţiilor, aşa cum sunt cerute de actele normative în vigoare, deficienţe majore la raionul de legume-fructe“. Articol complet AICI.

Reacția oficială, publicată integral, a reprezentanților Mega Image, transmisă pe adresa de e-mail a redacției:

În urma controlului efectuat in data 8 ianuarie 2019 de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului în patru magazine Mega Image din Constanța, considerăm că este foarte important să comunicam toate informațiile despre constatările de la fața locului, pentru a ne asigură că toți consumatorii înțeleg corect situația. În spațiul public au fost vehiculate informații parțiale sau prezentate într-un mod general, care pot genera concluzii greșite. Prin urmare, venim cu următoarele precizari:

Un aspect important sesizat de autorități a fost lipsa traducerii mesajelor imprimate direct pe ambalajele unor produse, atât mărci naționale, cât și mărci private Mega Image. Menționăm că acestea sunt mesaje de marketing imprimate direct pe ambalajele produselor, motiv pentru care nu intră sub obligația traducerii, fiind totodată produse prezente în toate lanțurile de retail, sub aceeași formă. Traducerile ingredientelor sunt existente pentru toate produsele, conform legislației în vigoare.

Este important de menționat că toate elementele și informațiile obligatorii conform regulamentelor europene (Reg.1169/2011 – privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, Reg.1223/2009 – privind produsele cosmetice, Reg.1272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor) sunt aplicate pe ambalajele produselor, în mod corect și complet, în limba română, iar mesajele mai sus menționate nu se regăsesc printre informațiile obligatorii de etichetare.

Tot legat de traducerea mesajelor de pe ambalaje a fost si cazul marcii proprii “365- Great value daily”. Menționăm ca acest slogan de marcă face parte integrantă dintr-o marcă înregistrată la nivel internațional (WIPO). Proprietarul marcii este DelhaizeFreres et Cie Le Lion, iar marca este inregistrata sub nr. 842564 inca din anul 2016, valabila pana in 2024. Mai jos imaginea marcii, asa cum este ea inregistrata :

Marca este folosita ca atare (fara niciun fel de interventie/traducere etc.) in toate tarile in care grupul Ahold Delhaize opereaza magazine si nicio alta autoritate din lume nu a invocat vreodata obligatia de a utiliza traducerea in limba locala. Legea privind marcile ne permite sa utilizam o marca inregistrata exact in forma, continutul, culorile si elementele grafice sub care a fost inregistrata.

În ceea ce priveste campanile promotionale, a fost evaluata campania promotionala de loialitate pe baza de puncte Jamie Oliver, care este in desfasurare conform regulamentului oficial publicat online AICI. Autoritatile au reclamat ca nu informam corect clientii, desi pe toate materialele de comunicare se regasesc toate detaliile campaniei si a modalitatii de acordare a punctelor bonus si a discountului promotional. Mecanica acestei campanii de loialitate presupune ca existenta unui talon completat cu 15 puncte bonus ii ofera dreptul clientului de a achizitiona un produs din campanie, la pret redus. Sesizarea autoritatii cu privire la valoarea fiecarui punct bonus este o interpretare care nu are legatura cu mecanica campaniei, punctele bonus neavand o valoare fixa in sine, ci fiind doar un mecanism de acordare a discountului.

De asemenea, in cadrul controlului s-a constatat etichetarea gresita a unor sticle de suc proaspat de portocale dintr-un lot, dintr-una din cele 4 locatii vizitate. In urma verificarilor realizate s-a constatat ca sursa a fost o eroare umana, ceea ce a dus la reintarirea masurilor de control in toate magazinele.

În cadrul acestui proces, Mega Image a pus la dispozitia autoritatilor toata documentatia necesara si toate argumentele legale.

În continuare, asiguram clientii Mega Image din Constanta si din intreaga tara ca magazinele noastre respecta toate normele de operare, sunt conforme normelor de igiena si de siguranta a alimentelor. De asemenea, ne pastram angajamentul de a informa corect clientii si de a respecta legislatia in vigoare.”

 

Actualitate