Primăria Ovidiu se pregătește pentru situații de urgență. Va achiziționa o ambulanță, mașină de pompieri și o barcă de salvare
Ovidiu este unul dintre primele orașe din județul Constanța în care s-a reușit semnarea unui contract de cooperare transfrontalieră pentru prevenirea situațiilor de urgență şi a serviciilor de prevenire a dezastrelor naturale. Astfel, Primăria Ovidiu va achiziționa, prin fonduri europene, mai multe utilitare pentru situații de urgență și va elaborara un program de instruire pentru voluntari.
Proiectul, numit „Managementul integrat al riscului și reacții eficiente ale autorităților pentru siguranță civilă„, cuprinde elaborarea hărților digitale de situații cu potențial de hazard/riscuri naturale, achiziția unei autospeciale destinata interventiei la stingerea incendiilor dotata cu stingatoare, costum de interventie pompieri, complet 3, generator și alte dotări specifice, achiziția unei ambulanțe tip B dotată cu targă principală, cu sistem fixare pacient; Targa Lopata (Scoop Stretcher); Saltea vacuum; Scaun cu rotile (in afara cazului cand targa principala are si aceasta functie), cu sistem fixare pacient; Cearsaf de transport sau saltea de transfer; Dispozitiv de tractiune pentru fracturile de femur; Set atele vacuum sau gonflabile; Atele cervicale adulti / copii set complet sau un numar minim de 3 gulere cervicale reglabile la care se vor adauga marimile pediatrice; Suport agatare perfuzii; achiziția unei bărci de salvare cu toate dotarile aferente, achiziționarea echipamentului necesar pentru alertarea populației în situații de urgență.
De asemenea, va fi cumpărat și un microbuz 13+1 locuri, îmbunătățirea capacității de reacție pentru echipele de voluntari prin echiparea unităților voluntare de intervenție cu echipament specific pentru intervenție în situațiile de urgență (casca de protecție pentru pompieri, masca de gaze, vesta de salvare, binoclu, trusa de prim ajutor, stații radio de alarmare, extinctoare, video proiector, ecran de proiecție, unitate hard disc, sistem de stingere a incendiilor, echipament de protecție, aparat de respirat cu aer comprimat, generator, saltea sanitara, covor izolator, cizme izolatoare, mănuși de cauciuc izolatoare).
Proiectul are ca obiectiv creșterea cooperării transfrontaliere pentru prevenirea situațiilor de urgență şi a serviciilor de prevenire a dezastrelor naturale. În același timp, proiectul își propune să dezvolte capacitatea autorităților pentru a reacționa rapid la amenințări pentru a asigura o zonă sigură pentru dezvoltarea sustenabilă și pentru a crește standardele de viață ale populației.
Obiectivul de management al situațiilor de risc implică atât acțiuni de prevenire și intervenție în vederea salvării de vieți omenești, dotarea cu mijloace de intervenție și echipamentele specifice folosite în situațiile de calamitați naturale cât și know how-ul dobândit prin training-ul echipelor de voluntari.
Proiectul este finanțat în cadrul Programului Interreg VA Romania-Bulgaria, Axa 3 ”O regiune sigură”. Durata contractului este de 24 de luni de la data semnării contractului de finanțare.
Beneficiarul lider al proiectului este UAT Oraș Ovidiu , partenerii fiind Primăria Orașului Șabla și Fundația Idein Developpment Foundation din Bulgaria.
Valoarea totală a proiectului este de 988.827,18 euro dintre care 420, 897.40 euro reprezintă valoarea alocata pentru liderul beneficiar UAT Oras Ovidiu.
- primaria Ovidiu
- situatii de urgenta