Actualitate

Pe Autostrada Soarelui se montează primele radare fixe. Vor măsura viteza, cântărirea din mers sau dacă mașina are RCA și rovinietă

Scris de 
 pe data 
21 octombrie, 2024

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat un amplu proiect pentru montarea de radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru polei. Pe Autostrada Soarelui, în dreptul localității Cernavodă în sensul dinspre București spre Constanța, s-au montat în asfalt, zilele trecute, primii senzori de viteză, urmând ca în perioada următoare să fie montate camarele video și radarele fixe.

CNAIR pune la bătaie peste 112 milioane de lei, din fonduri europene, pentru a monta radare fixe pe:

Autostrada București – Pitești;
Autostrada București – Constanța;
Autostrada București – Ploiești;
Drumul Național 1 București – Ploiești.

Totodată, vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei.

Vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei.

De asemenea, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia.

Pe Autostrada Soarelui echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162. Vor fi 66 de camere detecție incidente, 35 de camere mobile, 40 de camere CCTV, 8 stații meteo, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle indictive pentru măsurarea vitezei între nordurile de circulație.

Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h., să reziste unor temperaturi exterioare de la -30 C la + 60 C și vor permite colectare următoarelor tipuri de date: viteza vehiculelor, numărul de vehicule, clasificarea vehiculelor, direcția și distanța între vehicule în secunde. Buclele inductive vor permite și detectarea vitezei pentru mașinile care se deplasează pe contrasens.

Sistemul de detecție incidente: sistemul va asigura detecția automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei) într-o zonă de predetecție presetată. Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri : vehicul oprit, mers pe contrasens, pieton, încărcătură pierdută, fum/foc/ceață, aglomerare vehicule pe sector monitorizat, scăderea vitezei.

Actualitate