„Nu copiii «slabi» trebuie trimiși la muncă în plus. Nu ei sunt vinovați pentru ce nu fac adulții acestui sistem pentru ei”
Ministrul Educaţiei anunţă ore suplimentare în şcoli pentru copiii care nu au ţinut pasul cu programa şcolară. Măsura se va aplica elevilor din clasa a III-a până într-a VIII-a.
Ecaterina Andronescu nu a precizat după ce criterii şi cine îi va selecta pe participanţi. A spus însă, într-o intervenţie la România TV, că orele „remediale”, după cum le numeşte, ar putea să se facă din ianuarie anul viitor, cu aceeaşi învăţători şi profesori pe care elevii îi au şi la clasă.
În fața acestor demersuri ale ministrului Educației, Oana Moraru, unul dintre cei mai apreciați consultanți educaționali pe care îi are școala românească, i-a transmis Ecaterinei Andronescu faptul că se află „într-o mare eroare”.
„Copiii cu dificultăți în învățare par să fie minoritari și aproape vinovați că nu „țin pasul cu majoritatea clasei”.
Nu sunt minoritari, doamnă! Sunt majoritari! Pe o parte dintre ei îi salvează părinții cu meditații private acasă! 60 % după ultimele statistici! Cei care „țin pasul” îl țin oricum pentru că fac parte din procentul ăla natural de 6-9% – singurii băgați în seamă uneori de profesori la clasă, pentru că sunt „buni” în contrast cu restul, mediocritatea noastră normală . Copiii tratați preferențial pentru că pricep repede. Ce nu pricep profesorii e că nu cu ei trebuie comparați restul copiilor! Ci cu abilitatea pedagogică personală de a transforma destine și ridica media!
Greșit că îi trimiteți pe așa-zișii neținători de pas la ore în plus! Și din clasa a III-a, culmea!
Din clasa a III-a, da, de fapt, SE VĂD, în sfârșit, proastele noastre demersuri pedagogice în anii preșcolari și în primele 3 clase primare!
Acolo trebuie să interveniți! Acolo e buba, acolo se acumulează decalaje cognitive și prăbușiri emoționale; atunci se instalează complexe de inferioritate și sentimente de neputință!
Nu tot copiii „slabi” trebuie trimiși la muncă în plus, de parcă ei sunt vinovați ce nu fac adulții acestui sistem pentru ei! Ce nu faceți, de fapt, nici dumneavoastră, cu mentalitatea aceasta neinformată și neinstruită psiho-pedagogic, până la urmă!
Copiii aceia pe care îi trimiteți la ore în plus de parcă nu și-au făcut treaba suficient n-au nicio vină, Doamnă! Profesorii lor au treabă de făcut!
Respiră de sub fiecare sintagmă a afirmațiilor dvs. gândirea aceasta care a subminat permanent sistemul: „copiii sunt de vină, familiile sunt de vină, profesorii îi ajută în plus, condescendent, pentru că deh, nu fac față ca presupusa dvs. majoritate!”
Veți conduce – pentru a câta oară? – un sistem și așa în depresie cu o mentalitate absolut distructivă: profesorul în centrul sistemului versus copiii „să-și facă, domn’le, treaba, că d-aia muncim pentru ei!”, a comentat Oana Moraru pe Facebook.
- Ecaterina Andronescu
- elevi scoala
- oana moraru