Ministerul Educaţiei nu recunoaşte analfabetismul funcţional: nu există o definiţie la nivel internaţional
Ministerul Educaţiei susține, într-o clarificare trimisă Edupedu.ro, că “nu există o definiție, un indicator sau o valoare asociate la nivel internațional a noțiunii de analfabetism funcțional”. Documentul este semnat de Biroul de Presă al Instituției.
Pe de altă parte, chiar Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat pentru Hotnews.ro, în contextul scandalului reintroducerii repetenţiei de la clasa I că “Avem 40% analfabetism funcţional şi nu putem lăsa aşa acest lucru. În noua lege vom propune mai multe idei care vor fi supuse dezbaterii publice şi apoi vor intra în Parlament. Pentru fiecare etapă şcolară găsim o soluţie astfel încât copilul să facă achiziţiile etapei şcolare în care se află. Poate vara îi vom chema pe cei care nu ştiu să scrie şi să citească să recupereze“.
Mesajul primit de Edupedu.ro de la Ministerul Educaţiei pe 24 ianuarie este următorul:
Bună ziua,
Având în vedere articolul publicat pe Edupedu.ro, în data de 22 ianuarie, Ministerul Educației Naționale face următoarele clarificări:
Informație prezentată pe edupedu.ro: În aceeași seară (n.red. 20 ianuarie) ministrul și-a manifestat indignarea față de Oana Moraru și Cosmin Prelipceanu, care-i spuneau că avem 40% analfabetism funcțional: „Pe ce vă bazați dl Prelipceanu, pe ce vă bazați? Știți care e drama noastră? Sunt cifre care se vehiculează, care nu au niciun suport în realitate (…) Cred că trebuie să avem foarte mare responsabilitate atunci când vorbim de cifre exacte!”, a declarat Ecaterina Andronescu.
Citește articolul complet aici.
- analfabetism functional
- Ecaterina Andronescu