Educaţie

Mesaj scris în caietul de teme de mama unui elev pentru profesor: De ce îi puneți să copieze în loc să le predați?

Indignată și sătulă de modul în care un profesor de la clasa fiului său alege să-și facă meseria, mama unui elev i-a scris cadrului didactic un mesaj în care critică dur metodele de predare. Textul i-a fost trimis profesorului prin intermediul caietului de teme al copilului și a ajuns viral pe rețelele sociale.

Scris de 
 pe data 
28 noiembrie, 2019

Femeia este revoltată din cauza numărului mare de ore pe care copilul său trebuie să îl petreacă acasă pentru a face temele de la școală.

Ținta mesajului este profesorul de Limba Latină, care este acuzat că îi pune pe copii să copieze texte din manual ca temă pentru acasă, fiind doar un consum mare de timp ce se adaugă la volumul mare de teme pe care cei mici deja îl au.

Profesorului i se reproșează că încalcă drepturile conferite elevilor prin ordinul de ministru nr. 5893 din 2016, în care este specificat faptul că elevii nu trebuie să petreacă mai mult de două ore zilnic pentru rezolvarea temelor pentru acasă.

Redăm mai jos textul preluat din caietul de teme al elevului:

„Stimate domnule profesor,

Până aici am dat voie minorului ….. să copieze din carte. Făcea asta deja de o oră, în condițiile în care programul lui astăzi a fost următorul:

– la 6.30 deșteptarea
– de la 8.00 la 14.00 școală
– la 14.30 a ajuns acasă
– la 16.00 s-a apucat de teme. E ora 20.00 și nu a terminat. Asta pentru că are de COPIAT la Latină.

Care este, domnule profesor, scopul didactic al acestei teme? De ce îi puneți să copieze în loc să le predați? Credeți că au doar Latina? Cunoașteți prevederile Ordinului de Ministru privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar?

La art. 3 spune așa:

„Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore, însumând toate disciplinele, în așa fel încât media zilnică a pregătirii elevului în clasă și în afara ei să se încadreze în 5-8 ore zilnic.”

Înțeleg că nu vă interesează nici că pe 26.11.2019 au teză la Română, deși dna. ministru a transmis un mesaj clar în acest sens. Sper, domnule profesor, să reconsiderați modul în care „predați” Latina la clasă și să vă reamintiți de pedagogie.

Dacă cele notate de mine în caiet vă vpr determina să luați orice fel de măsuri coercitive împotriva fiului meu, voi folosi toate metodele legale pentru a-l apăra!“

Puteți citi AICI Ordinul ministrului Educației Naționale privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar. Potrivit ordinului în vigoare, tema pentru acasă ar trebui stabilită diferențiat, pentru a se ține seama de nivelul de pregătire al elevului și pentru a nu accentua și mai tare diferențele dintre elevii buni și cei aflați în dificultate.

Astfel, profesorii trebuie să dea o temă obligatorie pentru toți elevii clasei și care va avea un nivel mediu de dificultate, o temă suplimentară, individuală și diferențiată, pentru anumite situații particulare (spre exemplu, pentru elevii care se pregătesc pentru olimpiade sau alte concursuri), precum și o temă amplă/de sinteză (de exemplu, referate, proiecte), doar o dată pe semestru pentru fiecare disciplină.

Cercetarile arătă că mulți dintre elevi primesc în mod regulat cantități mari de teme pentru acasă. Acestea sunt în număr mult mai mare decât recomandă experții, astfel încât pot duce la stres și diferite efecte negative asupra sănătății.

Studiile sugereaă că atunci când elevii sunt obligați să se ocupe de sarcini care nu sunt adaptate exact pentru nivelul lor de dezvoltare, stresul se poate instala extrem de ușor, afectând atat copiii, cât și parinții lor.

 

Actualitate