Actualitate

Mere cu exces de pesticide în magazinele Lidl. Compania a retras fructele de la vânzare prea târziu

Lidl România a retras de la vânzare un sortiment de mere verzi, importate din Polonia, scoase la vânzare în perioada 24 iunie – 2 iulie 2018, anunțând că fructele respective aveau un conținut nepermis de pesticide.

Scris de 
 pe data 
13 iulie, 2018

Este vorba despre clorpirifos, un pesticid care a fost descoperit în cantitate peste limita admisă de lege în sortimentul de mere verzi, Golden Delicious, comercializat de Lidl.

Din motive ce țin de siguranța consumatorului, Lidl România a reacționat fără întârziere și a retras merele în cauză de la vânzare. Rugăm consumatorii să returneze merele în oricare dintre magazinele Lidl. Contravaloarea produsului va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal”, a anunțat Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANVSA).

De asemenea, ANSVSA, a precuzat că pesticidul „clorpirifos poate provoca simptome precum lăcrimare, salivație, secreții bronșice, contractrarea pupilelor, erupții, diaree sau spasme musculare. La numite grupe de persoane (gravide, copii, persoane în vârstă sau cu un sistem imunitar scăzut) pot apărea simptome severe.”

În acest context, o clientă Lidl s-a arătat nemulțumită de faptul că mesajul de avertizare al companiei a venit prea târziu și nu a fost publicat pe site-ul companiei, ci doar afișat în magazine.

Mi se pare aberant cum ei anunță în afiș că putem returna merele – suntem în 12 iulie și ei vorbesc de mere puse în vânzare între 24 iunie – 2 iulie. Nu este vorba de returnare aici, Lidl, este vorba despre faptul că majoritatea clienților care v-au cumpărat aceste mere deja le-au mâncat.

Eu nu o să las lucrurile așa și mă voi gândi cum să procedez mai departe, pentru că nepăsarea mea, a noastră va ajuta la perpetuarea impertinenței lor și a comportamentului iresponsabil față de clienți. Fac apel pe calea asta la toți foștii mei colegi din presă pentru a răspândi informația, a investiga, a pune întrebări, dar și la toți influencerii din lista mea, pentru a trage un semnal de alarmă. E mișto să fotografiem ofertele faine de la Cămara Noastră sau Lidl DeLuxe, și eu fac asta, dar este și mai important să ne sesizăm atunci când brandurile din jurul nostru fac greșeli grave de comunicare, a scris pe Facebook Cătălina Bucur.

 

Actualitate