În timp ce turiștii sunt taxați și pentru gheața din pahare, hotelierii spun că Mamaia nu e scumpă, ci doar nu e promovată
Turismul de pe litoralul românesc, în Mamaia în principal, se află într-un evident proces de descompunere.
Cauzele sunt multiple, de la război la pandemie, însă principalul argument al turiștilor pentru care evită Mamaia este, aproape la unison, unul singur: bătaia de joc la care sunt supuși de cei care fac „turism”.
Doar patronatele din turism nu vor să creadă că de vină pentru faptul că stațiunile rămân goale sunt chiar ei. Așa că în loc să remedieze problemele, caută vinovați în cu totul altă parte.
Este și exemplul cantautoarei care face și turism, amândouă la nivel de amatori, Corina Martin, care acuză că rahatul în care se află Mamaia se datorează doar lipsei de promovare în străinătate. Nu prețurilor aberante, nu condițiilor jalnice din hoteluri, nu restaurantelor care vând carne veche de 7 ani.
Chiar în acest weekend, rețelele de socializare au vuit de fotografii cu bonuri fiscale de la un beach-bar din Mamaia care a luat bani clienților inclusiv pentru gheața din pahar.
În jur de 120.000 turisti îşi fac vacanţa pe litoralul românesc, cifre în creştere, în această perioadă, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa. Ea susține că nu sunt turiştii „de vină” pentru scăderea rezervărilor în România, nici preţul şezlongurilor ori tarifele pe noaptea de cazare, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu ”zero euro promovare cheltuiţi de România”.
„Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – ministerul şi aministraţiile locale de pe litoral), precum şi decizii de consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa).
Citește și:
Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 – 100 lei, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liber să alegeţi ce vă place – şi aşa trebuie să fie. (…) O rugăminte, totusi – nu mai loviţi în afacerile româneşti care vând şi promovează produs românesc. În cazul nostru, în industria turismului – noi vindem şi promovăm chiar imaginea României”, a declarat Corina Martin, potrivit hotnews.ro.
- Corina Martin
- Mamaia
- plaja Mamaia
- statiunea Mamaia