Timp Liber

GALERIE FOTO / Cum arată noua Dacia Bigster. Ai da 35.000 euro pe o Dacie?

Scris de 
 pe data 
9 octombrie, 2024

Dacia a prezentat astăzi noul model Bigster, care va fi comercializat începând cu primele luni ale anului viitor. Disponibil în mai multe motorizări și niveluri de echipare, noul Bigster va deveni cel mai scump model Dacia, comparabil la preț sau chiar mai sus cu modele ale unor mărci de prestigiu precum Mazda CX-5, Ford Kuga, Hyundai Tucson sau VW Tiguan. Deși prețurile nu au fost comunicate oficial de către producătorul de la Mioveni, noul Bigster, în funcție de motorizare și nivelul de echipare se va comercializa, potrivit presei de specialitate, cu prețuri cuprinse între 25.000 și 35.000 euro.

Cu o lungime de 4,57 metri, Bigster este cu 23 cm mai lung decât Duster 3, oferind un spațiu interior remarcabil, în special în zona capului, un aspect pe care Dacia îl evidențiază ca fiind un avantaj semnificativ în segmentul său.

Bigster devine primul SUV Dacia din segmentul C, alăturându-se modelului Duster ca „fratele mai mare” al gamei.

Motorizările vor include variante hibrid, iar prețurile sunt așteptate să înceapă de la aproximativ 25.000 de euro, ajungând la peste 35.000 de euro pentru modelele hibride cu echipări superioare.

Cu un spațiu generos la interior și specificații care îl plasează în competiție cu modelele din segmentul SUV-urilor mai mari, Bigster reprezintă o evoluție importantă pentru Dacia, în timp ce brandul continuă să își extindă oferta în segmentul vehiculelor de familie și utilitare.

„Dacia intră în segmentul C-SUV cu o strategie de produs bine elaborată. Astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele”, se arată în comunicatul companiei.

Motorizări Dacia Bigster

Noul Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.

Noul Bigster TCe 140. Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație, cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10% a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2.

Noul Bigster ECO-G 140. Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.

Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).

Noul Bigster TCe 130 4×4. Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V.

Dacia Bigster – nivele de echipare

Bigster Essential : jante de aliaj de 17’’, bare de pavilion fixe, Media Display cu ecran central de 10,1’’, tablou de bord digital de 7’’, aer condiționat manual, radar și cameră video de staționare spate, geamuri față și spate cu deschidere electrică…

Bigster Expression : idem Essential + sistem de aer condiționat automat cu două zone , frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.

Bigster Extreme: idem Expression + jante aliaj de 18’’, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu trapă, card mâini libere, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, Downhill speed control.

Bigster Journey : idem Expression + jante aliaj de 18’’, caroserie în două nuanțe, hayon cu acționare electrică, card mâini libere, consolă centrală înaltă cu cotieră, scaun șofer cu reglaje electrice, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător cu inducție pentru smartphone, Adaptive Cruise Control.

Actualitate