Social

Fanta, Danone, Milka sau Kinder au „măsluit” produsele pentru români. Ingrediente precum lapte sau fructe, de 3 ori mai puține

Protecţia Consumatorilor a anunţat marţi, 17 septembrie, că a descoperit diferenţe semnificative la 18 produse comercializate în România comparativ cu produsele similare din Vestul Europei. Toate sunt alimente şi sucuri.

Scris de 
 pe data 
17 septembrie, 2019

Fanta de portocale are în România  5% suc din concentrat de portocale, în Franţa procentul este de 10%, iar în Italia 12%.

Iaurtul Danone – Activia Nature, procentul de calciu exprimat în % din Valoare Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piaţa natională este de 121%, faţă de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia. Acelaşi produs are un conţinut de proteine de 3,5% pe piaţa din România, faţă de 4,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda.

Alt produs găsit cu caracteristici diferite deşi are acelaşi ambalaj ca cel din vest este sucul de portocale Freeway – Orangeade, la care procentul de suc de portocale obţinut din concentrat este de 3% în România faţă de 20% în Italia, 10% în Franţa şi 8% în Olanda sau Spania.

Ciocolata Milka cu alune de pădure (whole hazelnuts) are, în varianta comercializată la noi, 17% alune, în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% iar în Franţa ajunge la 22%.

Praful de budincă cu gust de ciocolată Dr.Oetker, are un procent de grăsimi de 3,1% şi acizi graşi saturaţi de 1,9%, faţă de 1,5% şi 0,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Olanda.

În cazul ciocolăţelei Kinder – Pingui, produsul comercializat pe piaţa noastră conţine 21% lapte, faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca sau Franţa, şi 5,3% proteine, faţă de 7% faţă ţarile din Vest. Altfel spus, produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care si prin denumire este adresat copiilor.

În cazul cuburilor Knorr, bază pentru mâncărurile de pasăre, produsul din România are 0,1% extract de pasăre faţă de 1% cât au produsele similare din Vest. Acelaşi produs are 2% grăsime în România, şi 3% în Occident.

Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care a analizat aproape 80 de produse comercializate pe piaţa noastră, despre care Comisia Europenă a arătat că prezintă diferenţe între cele comercializate în vestul şi estul Europei, informează adevarul.ro

Actualitate