Făgădău promite: Gata cu aglomerația auto din centrul Constanței și bd-ul Aurel Vlaicu
În cadrul ședinței ordinare din data de 24 aprilie 2018, principalul subiect de interes a fost reprezentat de hotărârea privind aprobarea lucrărilor de reparații și modernizare din Poarta 1.
Deși proiectul a stârnit nemulțumiri în rândul celor prezenți la ședință, pe motiv că nu a fost organizată o dezbatere publică pe acest subiect, proiectul a fost adoptat cu 16 voturi pentru și 11 abțineri.
Menirea proiectului de modernizare a tronsonului strada Termele Romane – strada Traian (pe sectorul Poarta 1 – Port Constanța) și Bulevardul Tomis este, potrivit inițiatorului, primarului Decebal Făgădău, aceea de fluidizare a traficului din centrul Constanței, deoarece impune o separare a traficului generat de port și a traficului generat de zona istorică.
„Ușor, ușor, toată Poarta 1 își va schimba înfățișarea, transformându-se într-un element de reper și comparație între istorie, prezent și viitor. Vom avea un acces mult mai facil către zona de port astfel încât să nu încurce accesul către Portul Tomis și către zona peninsulară.
Aspectul va fi mult mai aerisit și deja, fără această bucată din tronsonul de legătură Gară-Poarta 1, sunt multe mașini care preferă această cale de acces astfel încât degrevăm Mircea cel Bătrân, Mihai Viteazu, strada Traian. Acțiunea face parte dintr-un proiect mai mare, este a treia integrare cu proiectul de fluidizare a traficului în zona centrală”, a declarat primarul Decebal Făgădău.
De asemenea, Făgădău promite că nu vor fi tăiați copaci din zona Poarta 1, arborii fiind, de fapt, mutați, dar și că spațiul verde se va mări în acea zonă.
„Nu se taie niciun arbore, vor fi relocați pomii pe care municipalitatea i-a plantat împreună cu privați la finele anului trecut. Prin acest proiect realizăm 250 mp de spațiu verde în plus”, a completat edilul.
Totodată, în ceea ce privește problema fluidizării traficului, Făgădău spune că trebuie realizate chestionare la nivel periurban care vor releva o situație reală și admite, încă odată, că soluția este aceea a utilizării frecvente a transportului în comun.
„Am elaborat un studiu mare de chestionare și mulți constănțeni ne-au răspuns. 90% dintre autoturisme, în momentul în care au fost oprite în trafic, aveau un singur pasager, șoferul. Este nenatural. Peste 60% dintre cei opriți care au avut plăcerea să completeze chestionarul origine-destinație aveau aceleași rute predefinite.
Cu alte cuvinte, procedau ca mine, de acasă la serviciu, de la serviciu acasă. O analiză corectă trebuie făcută la nivelul periurban pentru că mulți care nu locuiesc în Constanța muncesc în Constanța, își aduc copilul la școală în Constanța, fac cumpărături în Constanța”, a mai spus primarul.
Printre altele, Făgădău a menționat și planurile de modernizare a zonei Aurel Vlaicu, beneficiul fiind reprezentat tot de fluidizarea traficului, dar și de faptul că praful din acea zonă nu va mai ajunge în oraș.
„Zona Aurel Vlaicu este poarta de intrare a prafului în orașul nostru. Ne propunem să asfaltăm trotuarele, să igienizăm accesul către curțile platformelor industriale sau de depozitare astfel încât să nu mai avem tot praful care ne vine în centru”, a afirmat Făgădău.