Constanța

Facturile la căldură ale constănțenilor branșați la RADET se vor dubla. De la 1 ianuarie, prețul gigacaloriei a crescut de la 250 la 450 lei

Dacă anul trecut ați plătit pentru luna ianuarie o factură la încălzire de 500 lei, anul acesta factura va fi 900 lei.

Scris de 
 pe data 
17 ianuarie, 2022

De la 1 ianuarie 2022, prețul gigacaloriei către populația Constanței (consumatori casnici) s-a scumpit cu 80%, de la 250 la 450 lei pentru o gigacalaorie, în baza unei hotărâri a primarului Vergil Chițac aprobată de CL la sfârșitul lunii noiembrie 2021. Astfel, constănțenii racordați la sistemul public de termoficare vor primi facturi cu 80% mai mari începând cu luna ianuarie. Astfel, dacă anul trecut ați plătit pentru luna ianuarie o factură la încălzire de 500 lei, anul acesta factura va fi 900 lei.

Vestea și mai proastă este pentru consumatorii persoane juridice, care nu vor mai avea subvenționat deloc tariful și vor achita gigacaloria la valoare de 1.337 lei, ceea ce înseamnă facturi de 3-4 ori mai mari.

În același timp, avariile la rețeaua de distribuție a agentului termic sunt o obișnuință în municipiul Constanța. În plină iarnă, la două, trei zile, cel puțin un cartier rămâne fără apă caldă și căldură. De Crăciun, jumătate de oraș a stat în frig, batjocoriți de un sistem public de termoficare care ar fi trebuit îngropat de mult. Cu toate acestea, facturile pe luna ianuarie vor arăta o scumpire cu 80% a agentului termic, iar beneficiarii sunt captivi fără a mai avea posibilitatea să se debranșeze.

Primarul Vergil Chițac a evitat de fiecare dată să comenteze modul în care această scumpire va afecta populația orașului racordată la RADET (acum se numește Termoficare Constanța). În schimb, el promite studii tehnice și investiții de zeci de milioane de lei în modernizarea rețelei.

„Am efectuat un studiu de fezabilitate care a evidențiat necesitatea înlocuirii rețelei de transport a agentului termic primar (apa supraîncălzită), o rețea cu lungimea de 130 km tur-retur. Sistemul nu poate fi salvat decât dacă se înlocuiește integral: rețeaua de transport, rețeaua de distribuție și sistemul de producție (ceea ce înseamnă că va trebui sa avem un CET nou). Am scris un proiect european pentru înlocuirea sistemului de transport, pe care l-am fazat în 3 etape. Am aplicat cu acest proiect la POIM 2014-2020 +3, pentru a primi finanțare din bani europeni nerambursabili”, a declarat primarul Vergil Chițac.

Actualitate