Constanța

DOCUMENT. Ce obligații au asociațiile de proprietari și cu ce sancțiuni îi amenință Primăria Constanța

De la tăiat iarba și până la angajarea de firme care să ridice deșeurile, toate aceste îndatoriri, care până mai ieri aparțineau municipalității, de acum sunt în sarcina directă a constănțenilor

Scris de 
 pe data 
14 iunie, 2021

Primarul Vergil Chițac, susținut de consilierii locali PNL Constanța, au impus o serie de obligații asociațiilor de proprietari de pe raza municipiului. De la tăiat iarba și până la angajarea de firme care să ridice deșeurile, toate aceste îndatoriri, care până mai ieri aparțineau municipalității, de acum sunt în sarcina directă a constănțenilor.

Potrivit Regulamentului privind îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța, asociațiile de proprietari și constănțenii vor trebui să scoată bani mulți din buzunare pentru a face treaba Primăriei Constanța. În caz contrar, Chițac a pregătit o serie de amenzi.

Iată principalele obligații prevăzute în regulamentul elaborat de primarul Vergil Chițac:

  • Asociațiile de locatari, precum și persoanele fizice și juridice au obligația să asigure curățenia trotuarelor din dreptul imobilelor pe care le dețin, a locurilor de parcare pe care le folosesc și a spațiilor verzi existente din dreptul imobilelor pe care le dețin sau le folosesc. Perimetrul aflat în întreținerea asociațiilor de proprietari/agenți economici îl reprezintă surafața de spațiu verde tangentă imobilului aflat în proprietatea sau folosința acestora până la intersecția cu un trotuar, alee, stradă, bulevard.
  • Să asigure condiții de igienă, inclusiv prin operațiuni de curățare, dezinsecție, dezinfecție și deratizare a imobilelor precum și a spațiilor comune
  • Asociațiile de proprietari au obligația de a încheia contracte cu prestatorii de servicii, specializați în colectarea, transportul și aliminarea/valorificarea deșeurilor municipale selectice.
  • Asociațiile de proprietaru au obligația de a asigura locuri special amenajate, dotate cu europubele sau containere speciale, pentru colectarea selectivă a deșeurilor menajere, acestea putând face obiectul unei înțelegeri cu colectorul acestora.
    În acest sens, Primăria a transmis deja o notificare asociațiile de proprietari prin care solicită să se comunice în scris în termen de 45 de zile atât ampalsamentele spațiilor amenajate destinate depozitării deșeurilor reciclabile, care vor fi acoprite, împrejmuite, securizate și prevăzute cu scurgere a apelor reziduale, cât și a contractului încheiat cu colectorii autorizați.
    „Pentru a evita suprataxarea impozitării anuale, asociațiile de proprietari vor face dovada predării deșeurilor reciclabile către colectorul autorizat prin documente justificative raportate la cantitățile aferente fircărui locuitori”, se arată în notificarea Primăriei semnată de Horia Constantinescu.

Nerespectarea obligațiilor prăvăzute mai sus constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională de la 500 la 1500 lei pentru persoanele fizice și de la 1000 lei la 2500 lei pentru persoanele juridice.

Regulamentul integral poate fi consultat AICI

Actualitate