Educaţie

Directorii școlilor nu vor mai putea deține funcții de conducere în vreun partid. GREȘIT! Nu ar trebui să fie membri de partid

Parlamentari au initiat un proiect legislativ care prevede ca functiile de director sau director adjunct de scoala sa fie incompatibile cu functiile de conducere in partidele politice, informează portalinvatamant.ro.

Scris de 
 pe data 
19 iunie, 2019

Initiatorii sustin ca invatamantul a suferit, in ultimii ani, de pe urma intereselor politice, fapt care a scazut calitatea si competenta actului managerial educational.

Practic, proiectul legislativ prevede ca functiile de conducere din toate unitatile de invatamant nu trebuie sa fie ocupate pe criterii politice.

Din păcate, proiectul nu este altceva decât praf în ochi. Dacă vor să depolitizeze cu adevărat învățământul, directorii școlilor nu ar trebui să fie deloc membri în vreun partid politic. Sintagma cu funcții de conducere este doar o fumigenă, care nu va schimba absolut nimic. Mai mult, câți profesori ați văzut să fie președinți în partide politice?

„Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.18 din 10 ianuarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alin. (4), al art. 257 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(4) Directorul si directorul adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar nu pot detine, pe perioada exercitarii mandatului, functii de conducere in cadrul unui partid politic, la nivel local, judetean sau national”, este precizat in proiectul de modificare a Legii Educatiei.

„In momentul actual, sistemul educational se confrunta cu o puternica politizare in ceea ce priveste unitatile de invatamant din intreaga tara. Astfel, ani la rand, invatamantul a suferit de pe urma luptelor si intereselor politice, fapt care a periclitat procesul de descentralizare, transparentizare si crestere a calitatii si competentei managementului educational. Educatia prezinta pentru sfera politica un real interes doar in momentul in care exista beneficii electorale directe, neglijand in cea mai mare parte a timpului gestionarea finantarii optime si a investitiilor predictibile in infrastructura scolara”, se arată în expunerea de motive.

Actualitate