Cum arată Crăciunul în proiectele mixte IULIUS – experiențe imersive, patinoar, târguri de sezon și evenimente în fiecare zi
Sărbătorile de iarnă aduc cu ele un val de entuziasm, transformând luna decembrie într-o perioadă de vârf pentru pregătiri și cumpărături. Centrele comerciale și retailerii își intensifică activitatea, oferind clienților o varietate de cadouri, decorațiuni și alte produse esențiale pentru a crea magia Crăciunului. Deși spiritul sărbătorilor începe să-și facă simțită prezența încă din luna noiembrie, decembrie rămâne apogeul acestui sezon în mall-uri. Nu e de mirare că proiectele mai mari abundă în actrivități și atracții, mergând pe ideea că timpul petrecut la mall nu mai este unul dedicat doar cumpărăturilor. Așa se face că, în proiectele Iulius din Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava, dezvoltări ce domină retailul din afara Capitalei, ultima lună a anului este, fără îndoială, cea mai dinamică. Conform unui material recent din News.ro, datele din 2023 arată că traficul din proiectul mixt Palas Iași a crescut cu până la 17% față de luna noiembrie, iar această tendință de creștere cu două cifre s-a înregistrat și în celelalte proiecte ale grupului. De asemenea, vânzările din decembrie 2023 au înregistrat o creștere majoră, de 38% comparativ cu luna precedentă.
Decembrie vine și cu dorința vizitatorilor de a descoperi mai mult decât produse – caută experiențe care să le completeze bucuria sărbătorilor, iar mall-urile din rețeaua Iulius devin adevărate destinații de lifestyle, momente recreative și evenimente tematice ce întregesc atmosfera festivă. Brandurile și centrele comerciale răspund acestor așteptări prin decoruri spectaculoase, campanii interactive și activități care aduc clienții mai aproape de spiritul sărbătorilor.
Ce experienţe completează shopping-ul de sărbători
Așa cum notează News.ro, mall-urile moderne se reinventează, oferind vizitatorilor soluții de entertainment ce includ târguri de Crăciun, expoziții imersive, patinoare în aer liber și spectacole memorabile. Cum mall-urile nu mai sunt doar spaţii pentru cumpărături, ci destinaţii de timp liber, soluţiile de entertainment propuse acoperă de la clasicele târguri de sezon, până la expoziţii imersive. Cu zeci de mii de vizite suplimentare zilnic, provocarea operatorilor de centre comerciale, dar şi a retailerilor, în luna decembrie, este aceea de a oferi clienţilor motive să petreacă timp de calitate, completând astfel utilitatea cumpărăturilor. De exemplu, în proiectele mixed-use care au şi grădini urbane generoase, cum este Palas Iaşi, se organizează adevărate târguri de Crăciun. Anul acesta, parcul Palas s-a transformat într-un tărâm de poveste şi le oferă vizitatorilor activităţi pentru toate preferinţele: de la o explozie de luminiţe, la ateliere creative pentru cei mici, spectacole ce includ colindători, obiceiuri de sezon şi multe alte momente artistice, delicii culinare, plimbări cu trenuleţul copiilor, photobooth tematic şi patinoar în aer liber, toate cu privelişte spre superbul Palat al Culturii. Tot aici s-a organizat şi un eveniment în premieră în regiune – „The Glowing Garden” – expoziţie ce recreează tradiţionalele felinare chinezeşti de Anul Nou. Peste 5.000 de luminiţe şi 170 de instalaţii formează „un safari” strălucitor, ce poate fi admirat de cei mici şi cei mari deopotrivă până pe 15 ianuarie 2025. Un pui de elefant în mărime naturală, tigri în junglă, delfini sau păsări flamingo, grădini cu fructe gigant, personaje din basme sunt câteva dintre creaţiile expuse în parc. Figurinele sunt luminate cu becuri LED, pentru un consum responsabil de energie electrică.
Materialul News.ro arată preocuparea Iulius de a actualiza mereu oferta de timp liber cu opțiuni de sezon, așa că a dat startul unor patinoare în aer liber în proiectele sale mixed-use, Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara. Sunt funcţiuni de tip ancoră, care devin un motiv de vizită în sine, pentru anumite categorii de public.
De la concerte simfonice, la proiecții 360º
În mod evident, atmosfera este magică şi în mall-uri, acolo unde goana după cadouri s-a instalat deja. Așa cum relatează News.ro, la Palas Iaşi, startul sezonului festiv a fost dat de un concert simfonic spectaculos, al Filarmonicii de Stat „Moldova” Iaşi, care va continua să susţină concerte de colinde şi cântece de iarnă pe parcursul lunii decembrie. Cei prezenţi au avut parte şi de o experienţă inedită, pentru că „Moş Crăciun” a fost un acrobat, care deţine recordul la slackline în România şi care a mers pe o chingă de 2.5 cm lăţime, 72 m lungime, la o înălţime de 15 m. „Adevăratul” Moş Crăciun poate fi găsit la bradul impozant din Atriumul Palas până în Ajunul Crăciunului. Conceptul este unul spectaculos şi oferă context pentru creat amintiri, pentru că are la bază trei camere instagramabile unice, ce spun povestea Crăciunului aşa cum şi-o imaginează fiecare.
Cum brazii sunt simbolul sezonului, proiectele Iulius s-au întrecut în concepte atractive, care dau tonul unei stări de spirit dominate de bucurie. La Iulius Town Timişoara sunt 3 brazi de mari dimensiuni, în interior şi în parc, care propun de la un stil retro ori o scenă de basm, într-o lume de turtă dulce, la unul romantic, cu o instalaţie specială de zăpadă care transformă una dintre zonele mall-ului într-un peisaj de iarnă fermecător. Bradul de la Iulius Mall Cluj îi „transportă” pe vizitatori la Polul Nord, iar Moş Crăciun şi alaiul său sunt personajele principale. La Iulius Mall Suceava tema bardului este Circus Christmas, cu personaje vesele şi colorate, iar cel din Iulius Mall Iaşi este acoperit în globuri electrice, în ton cu spiritul tânăr al centrului comercial.
Nu doar experiențele de tradiție se află printre propunerile de timp liber generate de proiecte Iulius, ci și unele mult mai inedite. Ce altceva mai poți face cu ocazia vizitei la mall în luna decembrie? La Iulius Town Timişoara, până pe 12 ianuarie poți merge la MINA Pop-Up, expoziţia itinerantă a muzeului imersiv al noilor arte, MINA. Vizitatorii vor putea alege din patru spectacole imersive, „Van Gogh”, cu peste 80 de opere create de celebrul pictor, „Cosmos – Descoperim tainele universului”, o incursiune captivantă şi educativă, „Casele cu ochi închişi – univers ilustrat de KSELE”, o călătorie vizuală captivantă printr-un univers fantastic şi „Gustav Klimt – The Immersive Show”, cu 60 dintre lucrările pictorului simbolist. Acestea sunt completate şi de un show imersiv dedicat în special copiilor, care le arată „Magia Sărbătorilor de Iarnă”.
Pe lângă oferta retailerilor pentru cadouri sau pregătiri de sărbători, vizitatorii proiectelor Iulius pot alege şi produsele realizate de artiştii şi producătorii locali, în cadrul târgurilor de Crăciun.
Concerte, parade cu Moş Crăciun, alături de Crăiasa Zăpezii, Omul de Zăpadă şi cei mai harnici spiriduşi, spectacole de datini, ateliere de creaţie, teatru de păpuşi şi multe altele completează agenda de evenimente pregătită pentru cea mai aglomerată lună de an în retail.
News.ro arată că dincolo de evenimente şi activităţi cât se poate de variate, în fiecare lună decembrie, atât operatorii de mall-uri, cât şi retailerii, au campanii de fidelizare, cu premii care îi fac pe clienţi să fie mulţumiţi, pentru că au făcut şi cumpărături, dar au fost şi premiaţi pentru asta.