CJC a făcut praf transportul de persoane în județ. Călătorii, revoltați de noile tarife la bilete, aglomerație și întârzieri
Tarife majorate peste noapte cu aproape 50% deși motorina s-a ieftinit considerabil în ultimele două luni, noi operatori de transport care au intrat pe trasee fără niciun anunț prealabil către călători, fără să anunțe un program sau un grafic de circulație, mijloace de transport persoane subdimensionate la orele de vârf, sunt doar câteva din multele probleme create de conducerea CJC.
Cea mai notabilă realizare a actualei conduceri a Consiliului Județean Constanța va rămâne probabil că a făcut praf transportul de persoane interjudețean. Și așa deficitar și anevoios, noile modificări aduse de CJC de la 1 ianuarie a dus călătorii în pragul revoltei.
Tarife majorate peste noapte cu aproape 50% deși motorina s-a ieftinit considerabil în ultimele două luni, noi operatori de transport care au intrat pe trasee fără niciun anunț prealabil către călători, fără să anunțe un program sau un grafic de circulație, mijloace de transport persoane subdimensionate la orele de vârf, sunt doar câteva din multele probleme create de conducerea CJC.
Pe ruta Năvodari – Constanța, unul dintre cele mai scurte trasee interjudețene, prețul abonamentelor s-a majorat de la 320 la 450 lei fără a exista nicio justificare concretă. Noile tarife au fost aprobate de Consiliul Județean Constanța într-o complicitate aproape penală cu transportatorii, existând numeroase suspenciuni de corupție în ceea ce privește desemnarea câștigătorilor pe anumite trasee și aprobarea unor tarife aberante la bilete și abonamente. Surse din rândul transportatorilor care au fost eliminați de pe trasee pe care operau de mai bine de 10 ani spun că există un interes major din partea procurorilor pe această teamă. Mai ales că există suspiciuni că anumiți transportatori fac „lobby” pe bani grei pentru a bloca crearea transportului metropolitan cu autobuzele CT Bus.
În fața acestei situații pe care nu a anticipat-o ca amploare și impact, președintele CJC, Mihai Lupu, a ieșit astăzi cu explicații puerile, încercând să salveze din aparențe. Lupu susține că au existat dezbateri cu specialiști, studii de trafic și consultări cu autoritățile locale (cele care cunosc cel mai bine problema transportului), însă uită să menționeze că faptic a ignorat toate observațiile și propunerile transmise de către primării. Asta deoarece transportul interjudețean a fost croit de către CJC doar pentru maximizarea profitului transportatorilor și în niciun caz pentru confortul sau siguranța călătorilor.
Pentru a se spăla pe mâini cu probleme ivite în doar 3 zile, conducerea CJC precizează că responsabilitatea privind calitatea transportului este în sarcina firmelor private care au câștigat licențele, uitând că totul s-a petrecut sub strica sa supraveghere.
“Transportatorii cărora le-a fost delegată gestiunea serviciului de transport public judeţean de persoane au obligația de a respecta, printre altele, graficele stabilite sau capacitatea de transport a autovehiculului pe care îl operează. Pe de altă parte, Consiliul Județean Constanța, în calitate sa de instituție contractoare, va interveni acolo unde se constată că frecvența și orarul curselor, calitatea serviciilor sau numărul stațiilor stabilite, nu corespund necesităților cetățenilor. Acest program a fost proiectat în anul 2021, de specialiști, pornind de la premisele unui transport județean și nu poate acoperi necesitățile unui transport în interiorul localităților. Problema transportului local aparține UAT-urilor, dar până când acestea vor reuși să susțină propriul transport local vom face modificări ale graficelor, astfel încât, acestea să se coreleze mai bine cu necesitățile de transport ale navetiștilor, inclusiv ale elevilor. Invit, pe această cale, cetățenii județului Constanța să fie partenerii noștri în soluționarea acestor probleme, prin sesizarea la Consiliul Județean Constanța a tuturor dificultăților sau situațiilor neplăcute cu care se confruntă”, a precizat Mihai Lupu, președintele CJC.