Ce nemulțumiri au profesorii la începutul școlii
La începutul acestui an școlar, Federația Sindicatelor Libere din învățământ a realizat un sondaj de opinie în rândul profesorilor privind situația în care se află momentan unitățile de învățământ din țară. 53% dintre respondenți cer autorităților investiții în dotarea școlilor, notează Agerepres.
„Lipsa materialelor didactice, precum și a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tabletele interactive, îngreunează activitatea dascălilor la catedră. Cel mai grav este, însă, faptul că sunt în continuare școli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curentă. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre respondenți cer Ministerul Educației Naționale să investească bani în dotarea școlilor”, se manționează în comunicat.
În cadrul sondajului, profesorii au fost întrebați ce anume lipsește școlilor în care profesează, 48% declarând că sunt nemulțumiți de lipsa mijloacelor moderne de predare, precum sunt calculatoarele, internetul, tabletele, videoproiectoarele sau imprimantele.
De asemenea, 43% dintre respondenți au indicat lipsa materialelor didactice, 30% lipsa sălilor de sport, 15% plângându-se de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor.
Totodată, au fost semnalate și alte lipsuri, profesorii notând următoarele: „Lipsesc materialele de curățenie și de igienizare”, „Lipsește mobilierul special pentru centrele de activitate”, „Nu avem xerox”, „Nu avem materiale didactice necesare desfășurării activităților. Toate sunt cumpărate de educatoarele din grădiniță”, „Nu avem calculatoare noi și lipsesc toaletele în interiorul școlii”, „Nu avem încălzire centrală”, „Lipsește o magazie pentru materiale”, „Nu avem apă curentă și nici grupuri sanitare.”
În ceea ce privește investițiile, 53% dintre respondenți sunt de acord că Ministerul ar trebui să aloce bani materialelor didactice și dotării unităților de învățământ, 42% apreciind că ar dori să existe bani pentru cursuri de perfecționare a cadrelor didactice. 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor școlare, iar 5% vor ca MEN să investească mai mult în calitatea oamenilor din sistem și în remunerarea acestora.
Sondajul s-a desfășurat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât și prin aplicarea chestionarelor, pe un eșantion de 5.628 de angajați din sistemul de educație (personal didactic, didactic auxiliar si nedidactic) în orașele Arad, Bacău, Bihor, Călărași, Constanța, Cluj, Galați, Harghita, Iași, Suceava și Vrancea.