Constanța

Cât vor mai sta constănțenii fără apă caldă? Până se trezește Făgădău la realitate… CET-ul îl acuză pe primar că minte

Electrocentrale Constanța îl acuză pe primarul Decebal Făgădău că minte și vrea să șteargă rușinea datoriilor RADET cu cifre neasumate. În acest timp, peste 60.000 de familii din Constanța nu au, de o săptămână, apă caldă. 

Scris de 
 pe data 
1 octombrie, 2018

Urmare a mesajului pe care Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța, îl promovează pe pagina de Facebook a instituției a cărei activitate o coordonează, conducerea Consiliului de Administrație al Electrocentrale Constanța S.A. „se vede nevoită să aducă dovezile, cu documente, ale cifrelor avansate”.

„Prin acest document dorim să atragem atenția constănțenilor care, în aceste zile, nu beneficiază de agent termic în locuințe că primarul Decebal Făgădău a făcut publice, cu o prea mare ușurință niște cifre care au antetul RADET Constanța, dar pe care nu și le asumă nimeni din conducerea regiei. În acest sens, Consiliul de Administrație al Electrocentrale Constanța SA îi solicită primarului să explice constănțenilor, cu dovezi, acuzațiile de “decizie abuzivă” îndreptate către conducerea Electrocentrale Constanța S.A. vizavi de lipsa apei calde”, se arată într-un alt comunicat de presă al Electrocentrale Constanța.

Pe această cale, conducerea Electrocentrale Constanța S.A. amintește opiniei publice că bilanțul RADET Constanța este public și arată că regia are datorii înregistrate la luna iunie 2018, în cuantum de 425.240.533 lei. În fapt, componența datoriilor înregistrate este transparentă, iar documentul poate fi verificat chiar pe pagina de internet a RADET Constanța.

În ceea ce privește cifrele pe care primarul Constanței le aduce în spațiul public,  Electrocentrale Constanța S.A. prezintă mai multe dovezi în combaterea acuzațiilor ce i se aduc.

Astfel, din tabelul prezentat opiniei publice pe pagina de Facebook a Primăriei Constanța, a fost omisă factura emisă în luna ianuarie 2018. Mai mult, totalul energiei termice facturată de Electrocentrale Constanța S.A. către RADET Constanța, în anul 2018, este de 107.513.513,87 lei, iar din totalul facturilor încasate în sumă de 61.147.625,02 lei, doar suma de 21.017.180,20 lei este aferentă facturilor emise în anul 2018, se precizează în comunicatul Electrocentrale.

 

„Mai mult decât atât, Electrocentrale Constanța S.A. a solicitat o plată parțială și un plan de eșalonare pentru acoperirea datoriei, nu a solicitat plata întregii datorii, fiind conștienți și responsabili în raport cu toate implicațiile, însă nu se poate răspunde unei probleme atât de grave cu informații false și demagogie. Vorbim de un contract, RADET Constanța și-a asumat plata a aceea ce s-a livrat, ulterior nu poate refuza plata și să solicite furnizarea în continuare, iar pentru neplată să fie indicați alți vinovați decât părțile din contract. Totodată, afirmăm cu responsabilitatea termenilor folosiți că Electrocentrale Constanța S.A. nu a încercat să găsească vinovații în spațiul public. Electrocentrale Constanța S.A. a prezentat debitele restante (în cuantum de 256.315.803,51 lei, din care penalități suma de 32.678.449,44 lei), pe care RADET Constanța trebuie să le plătească și imposibilitatea obiectivă de a livra apă caldă pentru că îi lipsesc fondurile necesare pentru a achita gazele în avans, precum și cele pentru plata celorlalți creditori”, se mai arată în comunicatul de presă.

În consecință, Consiliul de Administrație al Electrocentrale Constanța S.A. reiterează invitația la dialog, pe care a mai adresat-o și cu alte ocazii conducerilor RADET Constanța și Primăriei municipiului Constanța, pentru găsirea soluției în vederea rezolvării problemei.

 

 

Actualitate