Avertizare a sindicaliștilor din educație: Programele școlare trebuie schimbate. Temele, un factor de stres!
Programele școlare sunt prea încărcate, nu sunt corelate cu cerințele de pe piața muncii și nici cu nevoile sociale, arată un sondaj realizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ.
Sindicaliștii atrag atenția că unitățile de învățământ au nevoie de multe dotări ca dascalii să își poată desfășura activitatea așa cum trebuie.
„Concluziile sondajului arata: unitatile de invatamant au nevoie de dotari, iar programele scolare trebuie schimbate, intrucat nu sunt corelate cu cerintele de pe piata muncii si nici cu nevoile sociale. Temele constituie un factor de stres, iar multi considera ca ar trebui inlocuite cu activitati practice„, se arata in raportul sondajului realizat de FSLI.
Potrivit sondajului, 90,2% din respondenti considera ca programele scolare nu sunt adaptate cerintelor de pe piata muncii. Pe langa materiile deja existente in aria curriculara, participantii la acest sondaj de opinie sustin ca ar trebui sa se introduca si unele noi, cum ar fi: educatie pentru sanatate, educatie sexuala, antreprenoriat, public speaking, educatie financiara, dezvoltare personala sau gestionarea emotiilor.
„Nu disciplinele sunt o problema, ci programele scolare, gradul de dotare a unitatilor scolare cu materiale didactice tehnologizate. Se preda TIC fara calculatoare, educatia tehnologica nu are legatura cu activitatea practica. (…) Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fara schimbarea strategiilor de predare-invatare, nu rezolva situatia adaptarii copiilor la cerintele societatii„, a spus unul dintre respondenti.
70% dintre participantii la sondaj sustin ca unitatile de invatamant nu sunt dotate corespunzator, iar aproximativ 60% spun ca sunt prea multi elevi intr-o clasa. Aproximativ 60 la suta dintre cei care au raspuns sondajului de opinie sustin ca nu au beneficiat de lectii predate cu ajutorul tehnologiei moderne.
In privinta temelor pentru acasa, jumatate dintre repondenti sustine ca sunt un factor de stres pentru elevi, dar si pentru cadrele didactice, in timp ce cealalta jumatate considera ca nu.