Social

Atenție mare constănțeni! Înșelătorii pe WhatsApp cu vouchere la Lidl și Carrefour

Lidl și Carrefour sunt subiectul celor mai noi înșelătorii de pe internet. Potrivit mai multor anunțuri retailerii oferă vouchere de 500$ cu ocazia celei de-a XI-a aniversări.

Scris de 
 pe data 
19 aprilie, 2018

Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) atrage atenția pe Facebook asupra unei înșelătorii în ceea ce privește niște vouchere oferite de Lidl și Carrefour pe internet.

Potrivit CERT-RO, centrul a primit mai multe mesaje legate de o înșelătorie practicată pe internet prin metoda oferirii unui voucher de cumpărături clienților Lidl România și Carrefour România. De asemenea, CERT-RO spune că a cercetat problema și că înțelătoria circulă  exclusiv pe mobil, propagându-se prin intermediul WhatsApp.

Astfel, în mesaje este atașat un link către care sunt redirecționați utilizatorii și care afișază la accesare un domeniu cu o denumire ciudata xn--ldl-rma.eu (în cazul înșelătoriei sub numele Lidl).

Acest lucru este posibil din cauza unui bug de securitate în înregistrarea domeniilor ce permite utilizarea unui alfabet (altul decât cel român) pentru ca atacatorii să poată masca URL-urile astfel încât denumirea site-ului să pară legitimă.

Ideal ar fi ca, în cazul în care ceva pare suspect, să încercaţi tastarea manuală a site-ului în browser sau prin intermediul motorului de căutare pe internet (ex: Google, Bing etc.). Mai departe, utilizatorul trebuie să parcurgă un chestionar scurt, cu trei întrebări legate de experienţa de shopping la cele două hypermarketuri, pentru ca ulterior să primească un mesaj de felicitare, unul cu multe greşeli de transcriere (…) Condiţia pentru folosirea acestui voucher fictiv este partajarea informaţiei către prieteni, tot prin intermediul WhatsApp, avertizează CERT-RO.

Retailerul Lidl a luat deja atitudine în ceea ce privește acest tip de înșelătorie și sfătuiește utilizatorii de internet să nu acceseze respectivul link, asigurându-i că acest demers nu este organizat de către Lidl România, compania distanțându-se de aceste modalități de promovare, luând măsuri pentru a împiedica răspândirea tentativei de fraudă.

Totodată, Lidl România recomandă clienților săi să se înscrie la concursuri organizate de către retailer accesând doar  link-urile găzduite de către website-urile www.lidl.rosurprize.lidl.ro sau de către canalele oficiale de social media: www.facebook.com/lidlromaniawww.instagram.com/lidlromania.

 

Actualitate