Actualitate

Antonia, primul funcţionar public cu inteligență artificială din România. Ce sarcini va avea

Primul funcționar public cu inteligență artificială va fi lansat în România, pe 15 aprilie, la Cluj, sub numele „Antonia”. Funcționarul va dirija cererile online ale cetăţenilor, ajutându-i 24 de ore din 24 să rezolve problemele cu municipalitatea.

Scris de 
 pe data 
9 martie, 2018

Antonia va fi, inițial, un program, sarcinile sale fiind preluate ulterior de un robot instalat la Primăria Cluj-Napoca.

Primăria Cluj-Napoca va lansa primul functionar public virtual din România, proiect care a căpătat numele Antonia, după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei, primul robot cetăţean din lume. Până în prezent, Primăria Cluj-Napoca a implementat 47 de proceduri şi aplicaţii care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City, iar Antonia merge un pas mai departe în această viziune a oraşului, deschisă tehnologiei şi talentelor.

Astfel, noul funcţionar virtual va avea pentru început două roluri principale, şi anume va dirija cererile online ale cetăţenilor şi îi va ajuta pe aceştia 24 de ore din 24 în interacţiunile lor cele mai frecvente cu primăria, respectiv primăriile de cartier. Pentru prima componentă, funcţionarul virtual se află în teste şi va fi disponibil şi operaţional începând cu 15 aprilie”, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, primarul Emil Boc.

Potrivit edilului, Antonia va avea sarcina să îndrume fiecare cetățean către serviciul corespunzător cererii completate în prealabil, pentru a evita aglomerările și încurcăturile de la ghișee.

Se simplifică, astfel, din ce în ce mai multe procese şi interacţiunea clujenilor şi vizitatorilor cu Primăria Cluj-Napoca. Componenta cheie este ceea ce specialiştii numesc <machine learning> şi mai departe, inteligenţă artificială. Sunt concepte pe care trebuie să le analizăm serios”, a completat Boc.

Conform primarului, a doua componentă a proiectului implică instalarea unui robot în cadrul primăriei ce va funcționa non-stop pentru a soluționa probleme pe care clujenii obișnuiau să le rezolve la Centrul de Informare pentru cetățeni al municipalității.

Tehnologia nu va putea să înlocuiască toate locurile muncă, dar va crea slujbe care nu există în acest moment, astfel oamenii ar putea avea mai mult timp să se relaxeze, să petreacă timp cu familia”, a mai spus edilul.

Proiectul este dezvoltat de o echipă coordonată de Serviciul de Strategii de Informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetăţeni.

 

Actualitate